ntv yayınları


Bilen bilir Agatha Christie kitapları bir bağımlılıktır. Bir kere okudunuz mu hep okumak istersiniz. Hatta diğer yazarların romanlarında bile onun tarzını ararsınız. Üstelik bu sadece tek kitabını okusanız bile olan bir şeydir.
O, zamanının polisiye roman kurallarına tamamen aykırı polisiye romanlar yazmış hatta polisiye roman kurallarını yeniden şekillendirmiş diyebiliriz.Bu yüzden ilk polisiye romanları çok fazla eleştiri almış ama ön yargılar kırılıp, kitapları okunmaya başlanınca üslubu çok sevilmiş.

Agatha Christie romanlarının en önemli özelliği okuyucuya katil kim sorusunu sordurmasından ziyade okuyucuyu da romana dahil edip, adeta bir dedektif gibi olay çözümlemesi yaptırarak katile ya da aranan cevaba ulaştırmasıdır.
Her güzel roman gibi onun romanları da insanı içine çekiyor fakat çekmekle kalmayıp roman karakterlerinden biri gibi hissettiriyor. Belki de çoğu polisiyede olmayan bu kurgu bizi onun kitaplarına bağlıyor. Ve bence kitaplarındaki bir diğer önemli özellik ise bazı polisiye-gerilim romanlarındaki kan, vahşet ve işkence tasvirlerinin neredeyse hiç olmaması.
Benim en çok bu yönü hoşuma gidiyor. Gerilim kitaplarındaki o tiksindirici cinayet tasvirleri yok.
Ama heyecan her zaman dorukta oluyor.

NTV yayınları Agatha Christie kitaplarından bazılarını çizgi roman olarak yayınladı. Manga okumayı seviyorum ama çizgi roman hiç okumamıştım. Agatha Christie kitaplarının da çizgi roman olarak yayınlandığını öğrendiğimden beri alıp okumak istedim. Bu yıla nasip oldu.
Bu çizgi roman kitabı aslında iki romanı içinde barındırıyor.

Şark Ekspresi'nde Cinayet, Gizli Düşman isimli çizgi romanını aldım. Açıkçası romana alışmışım çizgi roman okumayı epey garipsedim. Manga da bir nevi çizgi roman gibi ama çizgi romana alışmakta epey zorlandım diyebilirim. .




İlk roman Şark Ekspresi'nde Cinayet  Agatha'nın ünlü dedektif karakteri Hercule Poirot'nun maceralarından biri.
Gizli Düşman romanı ise yine ünlü karakterlerinden Tommy ve Tuppence'ın maceralarından. Özellikle İlk kısımda Hercule Poirot'un macerasını okurken keşke biraz açıklama kısmı koysalardı dedim. Tasvirlerin olmayışı çok etkiliyor romanı.
Direk diyaloglarla başlanınca ilk sayfalarda bir şey anlamadım. Orta sayfalara doğru, resimleri kafamda tasvire çevirerek diyalogları okudum. Bu şekilde yapınca daha kolay okunuyor ve anlaşılıyor. Tabi sadece diyalog olunca roman hikayesi bir çırpıda bitiveriyor. İlk romandan sonra Agatha'nın biyografisini koymuşlar. Romanları hakkında çok güzel bilgiler var. Açıkçası en çok bu kısmı sevdim.
Ayrıca onun hayatında en az romanlarındaki kadar gizemler olması daha da ilgi çekici bir şey.


ntv yayınları


İkinci romanda Tommy ve Tuppence'ın macerasını daha güzel bir keyifle, anlayarak okudum.
Güzel bir çizgi romandı ama yine bir çizgi roman alıp okur muyum?
Açıklaması bol olursa belki..

NOT: Agatha Christie'nin, Ölüm Düşesi ve Cinayetin Kraliçesi lakapları ile de anıldığını biliyor muydunuz?


                                                                                       乇.乃