2015/12/25

BLOGGER DERNEĞİ KURULDU




Biz bloggerların en büyük sorunlarından biri de bloglarımızda bulunan özgün içeriklerimizin, tasarımlarımızın aynen kopya edilmesi yani çalınmasıdır. O kadar emek verip yazdığımız yazının, hazırladığımız görselin başka bir blog ya da platformda iznimiz olmadan yayınlanması elbette canımızı sıkıyor. 

Ben de bunun önüne nasıl geçebileceğimizi düşündüm ve bloggerların haklarını savunabileceği bir platform kurmaya karar verdim. Elbette öncesinde sosyal medyada birleşip belli bir düzeye gelmeliyiz ki resmi anlamda da söz sahibi olabilelim. 

İlk iş olarak facebookta bir grup kurdum. İsmi Blogger Derneği. Bu gruba dahil olmanızla beraber blogunuzda bulunan size ait tüm içeriklerin çalınmasının, önüne geçme çalışmalarımız başlayacaktır. 

Hemen belirteyim bu derneğe üye olmanız resmi anlamda bir sorun teşkil etmeyeceği gibi gerçek isminizi bile kullanmanız gerekmiyor.

*Neden Blogger Derneği?

Dernek diyorum çünkü bu işi ilerleyen zamanlarda resmileştirmek istiyorum. Dernek dediğimiz kuruluşun kapsama ve faaliyet alanı daha çok olduğu için bu ismi uygun buldum.

*Derneğe üye olmak ve dernek faaliyetlerinden yararlanmak için herhangi bir ücret ödemem gerekir mi?

Ne derneğe üye olmak için ne de faaliyetlerinden yararlanmanız için hiçbir ücret ödemenize gerek yok. 

*Derneğe nasıl üye olurum?  Rumuz veya resmi olmayan isimlerle üye olunur mu?

Derneğe üye olmanız için yapmanız gereken tek şey facebook grubumuza katılmanızdır. Derneğimize üye olmanız için herhangi bir resmi işlem veya isim talep etmiyoruz. 
Blogunuzun adıyla veya seçtiğiniz bir mahlas ile katılabilirsiniz.

*Dernek grubuna katıldığımda blogumun haklarını korumaya başlayacak mısınız?

Elbette, grubumuza katılan tüm bloggerların, bloglarının, haklarını koruma çalışmalarımız başlayacak.


*Dernek koruma faaliyetlerini nasıl yapacak?

Derneğimiz adına gönüllü bir avukatımız var. Şahıslara uyarıyı mail aracılığı ile derneğimiz adına avukatımız yapacak. Avukat uyarıyı yaparken kesinlikle şahıs ismi geçmeyecek sadece blog ismini kullanacak.
Yani korkmayın isminiz kullanılmayacak. 

Derneğe katılan üyelerden, blogundaki içeriğin çalındığı hususunda şikayet alır almaz derneğimizin adına avukatımız, içeriği kopyalayan kişi ile irtibata geçip gerekli uyarıyı yapacak. Ayrıca grubumuzdaki üyelere, kopya eden blogun, hesabın, sayfanın v.b kişi veya kurumların linkleri yollanarak hangi sosyal ağ aracılığı ile çalınmış ise o platformun gerekli yerlerine spam bildirimi yapılması istenecek.
Yani birimiz hepimiz için, hepimiz birimiz için felsefesi ile hareket edeceğiz.


* Derneğin tek faaliyeti içerik veya tasarım korumak mı?

Derneğin asıl amacı içeriklerinizi korumak olsa da facebook grubumuzda yazılarınızı paylaşabilir blogunuzun reklamını yapabilirsiniz. Derneğimiz, üyelerimizin bloglarının reklamında ve SEO hususunda da elinden gelen yardımı yapacaktır.


*Peki üyeler neler yapabilirler?

Üyelerden tek isteğimiz bize, şu kişi, blog, sayfa v.s. benim blogumda şu tarihte yayınlandığım bizzat kendime ait olan içeriğimi iznim olmadan kendine ait blogunda, sayfasında veya diğer sosyal alanlarda blogumu kaynak göstermeden kendisine ait gibi göstererek paylaşmış veya kopya etmiş diye şikayette bulunmaları.

*Hangi durumlarda dernek faaliyetlerinden yararlanamam?

Blogger değilseniz yararlanamazsınız. Ancak grubumuza dahil olabilirsiniz. İçeriğim çalındı şikayetinde bulunursanız ve biz önce bu çalınan içeriğin size ait olup olmadığını araştırırken içeriğin size ait olmadığını öğrenirsek ve buna rağmen bize çalınan içerik benim derseniz dernek faaliyetimizden yararlanamadığınız gibi dernek üyeliğiniz silinir.

Benim yazabileceklerim şimdilik bu kadar. Aklınıza takılan herhangi bir husus, soru, istek veya öneri için yorum kısmından, sosyal ağlardan bana ulaşabilirsiniz.

Katılımlarınızı bekliyorum.

NOT: Dernek grubumuza katılmak için facebooktan bana ulaşabilir ya da direk facebookta arama kısmına Blogger Derneği yazıp aratarak grubumuza katılabilirsiniz.

                                                              

                                       乇.乃

3 yorum:

  1. Merhaba bir taraftan facede buldum dernegi beklemedeyim su anda blog ismim Emekliyim.Com ama yanlışlıkla orada kendi ismimle daldım :D neyse sizi takibime aldım banada beklerim

    YanıtlaSil
  2. hmm inceledim zaten isimle olması gerekiyormus, bu güzel düsünce icin tesekkürler. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Hoş geldiniz bloga ve derneğe. Elbette blogunuzu takibe alacağım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma